Kommunikation

KOMMUNIKATION

HVORDAN VIL DU SÆLGE DIT PRODUKT, HVIS INGEN VED, AT DET FINDES?




Det vil du med al sandsynlighed heller ikke. Det er vigtigt ikke at undervurdere betydningen af god kommunikation når man skal sælge et produkt. Her mener jeg både når man skal ud og sælge produktet, men faktisk også internt i virksomheden. Har man et godt produkt, men ingen, der kender til det, vil det gå galt. Har man et godt produkt, men virksomheden er et rod, hvor intet bliver udført, vil det gå galt. Har man et godt produkt, men et skidt forhold til de, som forventes at købe produktet, vil det gå galt. Netop derfor er det vigtigt at få styr på kommunikationen indefra og ud, så man både har medarbejdere, kunder, leverandører og evt. samarbejdspartnere med sig.



Jeg arbejder meget med branding kombineret med kommunikation, så det altså ikke kun handler om hvad du siger, men i igeså høj grad, hvordan du fremstår. Mit mål er at skabe et godt og vedvarende forhold til alle dine interessenter og øge loyalitet, så du står tilbage med en bæredygtig forretning.


PR & SO-ME


 

 

"Public Relations" og "Social media" bruges fx til at gøre kunder, potentielle medarbejdere, samarbejdspartnere osv. opmærksomme på at du findes, samt hvad du har at tilbyde. Jeg kan hjælpe dig med at være der, hvor dine kunder er, forbedre dialogen med dem og lægge en konkret plan for, hvordan du bedst muligt markedsfører dig ift. din målgruppe. Dette bl.a. ved at udarbejde en social media strategi eller kommunikationsstrategi, som er baseret på research af din målgruppe og markedet og udviklet ift. din virksomheds aktuelle og mulige fremtidige situation.

 

Der er ingen tvivl om, at markedsføringsbudgettet hos langt størstedelen af alle virksomheder tager en stor del af det samlede budget. Heldigvis giver sociale medier nye muligheder for at nå ud til målgruppen på en enormt cost effective måde. Det er bl.a. muligt at lave annoncer på facebook for meget få penge, hvor man udpeger målgruppen. Det er også muligt at øge ens SEO ved hjælp af Google Adwords - igen til overkommenlige priser og med stort potentiale. Jeg kan og vil hjælpe dig med at komme i gang, samt hjælpe med at finde rundt i denne jungle og få lagt en strategi, som vil være nem for dig at overtage når du føler dig klar.

INTERN KOMMUNIKATION


 

 

Intern kommunikation dækker over al kommunikation, som finder sted inde i din organisation. Kommunikationen fra ledere til medarbejdere og omvendt samt mellem medarbejderne er essentiel for driften og udviklingen af din forretning. Jeg mener, at den største fejl virksomheder kan lave er ikke at lytte til og investere i deres medarbejdere. Nærværende og troværdig kommunikation kan øge medarbejderes tilknytning til en virksomhed og i sidste ende fastholde dem og bidrage til din virksomheds employer brand.


 

Giver man som arbejdsgiver også sine medarbejdere mulighed for at videndele og interagere med kolleger vil man også kunne skabe et bedre produkt og større fællesskab i forretningen. Jeg arbejder meget med først at forstå virksomhedskulturen for dernæst at forstå medarbejdernes motivation og visioner for deres ansættelse, hvilket vil sige meget om retningen man bør dirigere din virksomheds interne kommunikation.


EMPLOYER BRANDING




Uanset om du har mange eller få medarbejdere, er det vigtigt at fokusere på employer branding. Hvordan du brander dig som arbejdsgiver har nemlig alt at sige om, hvor nemt du fremadrettet vil kunne tiltrække kvalificeret arbejdskraft. Du vil også opleve øget fastholdelse af eksisterende medarbejdere når de kan identificere sig med deres arbejdsgivers værdier og visioner og føler stolthed over deres arbejdsplads.



Jeg vil arbejde med jeres strategi, så du løbende vil få finpudset dit employer brand, så det passer med den retning du ønsker din forretning skal gå, og så du kan vækste. Jeg tror på at et employer brand skal stemme overens med den reelle situation. Af den årsag ønsker jeg ikke at hjælpe dig med at skabe et falsk positivt billede af din forretning. I stedet ønsker jeg at arbejde med din forretning så den bliver præcis som du ønsker - og så vil jeg promovere dit brand.


DIKKO

Storegade, Bjerringbro

 

Telefonnummer: +45 29 71 13 07

E-mail: dikko@dikko.dk